Zespół
mgr Beata Ogorzałek
WŁAŚCICIELKA "MILI MOI"
NEUROLOGOPEDA, TERAPEUTA SI, PEDAGOG
Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego (logopedia, pedagog) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (neurologopedia). Praktyki zawodowe odbywałam w OSW dla dzieci z afazją przy ul Millana w Krakowie (roczny staż zawodowy), oraz na oddziale neurologii w szpitalu im Rydygiera w Krakowie.
Przez ponad 20 lat pracowałam w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej (SPPP Powiatu Krakowskiego ul Zakątek 2 w Krakowie a przez ostatnie dwa lata SPPP w Skawinie) zajmując się przede wszystkim wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. Pomagałam dzieciom z bardzo szerokim spektrum zaburzeń komunikacyjnych (alalia, afazja, autyzm, mutyzm, dysartria, jąkanie i inne).
Przez cały czas szkolę się i rozwijam swoje umiejętności terapeutyczne pod okiem najlepszych specjalistów by móc lepiej pomagać… sięgać słów.
Pracuję w nurcie terapii responsywnej tzn niedyrektywnej, opartej na wzajemnej, dobrej relacji tak z dzieckiem jak i rodzicami. Staram się wspierać rozwój dziecka odpowiadając na jego aktualne potrzeby. Szukam w nim zasobów na których mogę oprzeć swoją terapię. Pracuję dobierając metodę i styl działania do dziecka. Bliskie jest mi holistyczne spojrzenie na pacjenta. Przez cały czas pracy zawodowej szkolę się i rozwijam swoje umiejętności terapeutyczne pod okiem najlepszych specjalistów by móc lepiej pomagać… sięgać słów.
Najbliższa moim zainteresowaniom zawodowym jest praca z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy (ORM), niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy (NORM), niedokształceniem mowy o typie afazji, mutyzmem, jąkaniem. Zajmuję się również diagnozą oraz terapią komunikacji małych dzieci z podejrzeniem lub diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu. Wprowadzam komunikację zastępczą (AAC, PECS).
Bliska memu sercu jest praca z najmłodszymi pacjentami – niemowlętami - jestem mamą Filipa, wcześniaka, aktualnie studenta medycyny, który wspiera mnie bardzo w dotarciu do źródeł wiedzy popartych badaniami naukowymi. W tej jak dla mnie najbardziej odpowiedzialnej dziedzinie mojej pracy ciągle jeszcze poszerzam swoje kompetencje.
Poniżej tylko wybrane, najważniejsze dla mnie szkolenia, w których uczestniczyłam:
2001Diagnoza i terapia afazji
24 godzinny kurs prowadzony przez dr Halinę Misztal 2001 r.2009Wczesna interwencja i wspomaganie dzieci z grupy ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej
25 h., prowadząca: dr Teresa Kaczan2002Podstawy prowadzenia terapii i edukacji dzieci z autyzmem
20 h., Synapsis2003Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych
Fundacja Szkoła bez BarierMetoda Dobrego startu
prowadząca: Marta BogdanowiczRehabilitacja dziecka ryzyka
25 h., Wydział lekarski AM we Wrocławiu2012Wykorzystanie testu SON-R 2.5-7 w diagnozie psychologiczno - logopedycznej małego dziecka
EONTerapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do 7 lat- Palin PCI
20 h., prowadzenie: dr Katarzyna WesierskaOpieka, stymulacja i terapia rozwojowa w oddziałach neonatologicznych
32 h., prowadzenie Paweł Zawitkowski, szpital UjastekSensory Babies - Master class cours
specjalistyczny kurs z zakresu organizacji i integracji sensorycznej u małych dzieci od poczęcia do wieku przedszkolnego. 23 h., prowadzenie Emily Hills, Linsday HardyWspomaganie karmienia dzieci z MPDż
prowadzenie: Marcelina PrzeżdziękTrening karmienia logopedycznego od podstaw
prowadzenie: Aleksandra KaczyńskaVB-Mapp - ocena umiejętności i planowanie terapii
ScolarElastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii z podejściem Esther de Ru
prowadząca: Martyna BrychcyWprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraka niepełnosprawnością
16 h., prowadzenie: Monika JerzykPECS poziom I, II
prowadząca: Magdalena KaźmierczakNauczanie 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się
2012Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem wybiórczym i jego rodzinie
prowadzące: Monika Andrzejewska, Barbara Ołdakowska-Żyłka2019Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej według zasad motorycznego uczenia
prowadząca Ewa Grzelak2001Wczesna interwencja logopedyczna
prowadząca: dr Elżbieta Stecko2001Monachijska diagnostyka funkcjonalna
prowadząca: dr Drewniak2014Dyslalia ankyloglosyjna - o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii
16 h., prowadząca dr Barbara OstapiukOd dźwięków do języka - rozwijanie komunikacji dzieci z autyzmem
SCOLAR2016KORP - standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka 1-9 lat. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju dzieci
KOMLOGO2021SMURF - strategiczna metoda usprawnianiarealizacji fonemów w dyslalii obwodowej
prawadząca: Danuta Pluta-WojciechowskaEarly Start Denver Model: Stopień I
prowadząca: dr Joanna Kwasiborska-Dudek
Napisz do nas
Zadbaj zdrowie i przyszłość
swoich najmilszych
Wszechstronna opieka terapeutyczna i pomoc dla dzieci z zaburzeniami mowy, funkcji poznawczych i komunikacyjnych.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji.