Zespół


Pomgamy sięgnąć słów.

mgr Beata Ogorzałek

WŁAŚCICIELKA "MILI MOI"

NEUROLOGOPEDA, TERAPEUTA SI, PEDAGOG

Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego (logopedia, pedagog) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (neurologopedia). Praktyki zawodowe odbywałam w OSW dla dzieci z afazją przy ul Millana w Krakowie (roczny staż zawodowy), oraz na oddziale neurologii w szpitalu im Rydygiera w Krakowie.

Przez ponad 20 lat pracowałam w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej (SPPP Powiatu Krakowskiego ul Zakątek 2 w Krakowie a przez ostatnie dwa lata SPPP w Skawinie) zajmując się przede wszystkim wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. Pomagałam dzieciom z bardzo szerokim spektrum zaburzeń komunikacyjnych (alalia, afazja, autyzm, mutyzm, dysartria, jąkanie i inne).

Przez cały czas szkolę się i rozwijam swoje umiejętności terapeutyczne pod okiem najlepszych specjalistów by móc lepiej pomagać… sięgać słów.

Pracuję w nurcie terapii responsywnej tzn niedyrektywnej, opartej na wzajemnej, dobrej relacji tak z dzieckiem jak i rodzicami. Staram się wspierać rozwój dziecka odpowiadając na jego aktualne potrzeby. Szukam w nim zasobów na których mogę oprzeć swoją terapię. Pracuję dobierając metodę i styl działania do dziecka. Bliskie jest mi holistyczne spojrzenie na pacjenta. Przez cały czas pracy zawodowej szkolę się i rozwijam swoje umiejętności terapeutyczne pod okiem najlepszych specjalistów by móc lepiej pomagać… sięgać słów.

Najbliższa moim zainteresowaniom zawodowym jest praca z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy (ORM), niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy (NORM), niedokształceniem mowy o typie afazji, mutyzmem, jąkaniem. Zajmuję się również diagnozą oraz terapią komunikacji małych dzieci z podejrzeniem lub diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu. Wprowadzam komunikację zastępczą (AAC, PECS).

Bliska memu sercu jest praca z najmłodszymi pacjentami – niemowlętami - jestem mamą Filipa, wcześniaka, aktualnie studenta medycyny, który wspiera mnie bardzo w dotarciu do źródeł wiedzy popartych badaniami naukowymi. W tej jak dla mnie najbardziej odpowiedzialnej dziedzinie mojej pracy ciągle jeszcze poszerzam swoje kompetencje.

Poniżej tylko wybrane, najważniejsze dla mnie szkolenia, w których uczestniczyłam:

  • 2001Diagnoza i terapia afazji

    24 godzinny kurs prowadzony przez dr Halinę Misztal 2001 r.
  • 2009Wczesna interwencja i wspomaganie dzieci z grupy ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej

    25 h., prowadząca: dr Teresa Kaczan
  • 2002Podstawy prowadzenia terapii i edukacji dzieci z autyzmem

    20 h., Synapsis
  • 2003Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych

    Fundacja Szkoła bez Barier
  • Metoda Dobrego startu

    prowadząca: Marta Bogdanowicz
  • Rehabilitacja dziecka ryzyka

    25 h., Wydział lekarski AM we Wrocławiu
  • 2012Wykorzystanie testu SON-R 2.5-7 w diagnozie psychologiczno - logopedycznej małego dziecka

    EON
  • Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do 7 lat- Palin PCI

    20 h., prowadzenie: dr Katarzyna Wesierska
  • Opieka, stymulacja i terapia rozwojowa w oddziałach neonatologicznych

    32 h., prowadzenie Paweł Zawitkowski, szpital Ujastek
  • Sensory Babies - Master class cours

    specjalistyczny kurs z zakresu organizacji i integracji sensorycznej u małych dzieci od poczęcia do wieku przedszkolnego. 23 h., prowadzenie Emily Hills, Linsday Hardy
  • Wspomaganie karmienia dzieci z MPDż

    prowadzenie: Marcelina Przeżdzięk
  • Trening karmienia logopedycznego od podstaw

    prowadzenie: Aleksandra Kaczyńska
  • VB-Mapp - ocena umiejętności i planowanie terapii

    Scolar
  • Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii z podejściem Esther de Ru

    prowadząca: Martyna Brychcy
  • Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraka niepełnosprawnością

    16 h., prowadzenie: Monika Jerzyk
  • PECS poziom I, II

    prowadząca: Magdalena Kaźmierczak
  • Nauczanie 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się

  • 2012Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem wybiórczym i jego rodzinie

    prowadzące: Monika Andrzejewska, Barbara Ołdakowska-Żyłka
  • 2019Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej według zasad motorycznego uczenia

    prowadząca Ewa Grzelak
  • 2001Wczesna interwencja logopedyczna

    prowadząca: dr Elżbieta Stecko
  • 2001Monachijska diagnostyka funkcjonalna

    prowadząca: dr Drewniak
  • 2014Dyslalia ankyloglosyjna - o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii

    16 h., prowadząca dr Barbara Ostapiuk
  • Od dźwięków do języka - rozwijanie komunikacji dzieci z autyzmem

    SCOLAR
  • 2016KORP - standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka 1-9 lat. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju dzieci

    KOMLOGO
  • 2021SMURF - strategiczna metoda usprawnianiarealizacji fonemów w dyslalii obwodowej

    prawadząca: Danuta Pluta-Wojciechowska
  • Early Start Denver Model: Stopień I

    prowadząca: dr Joanna Kwasiborska-Dudek
Napisz do nas

Zadbaj zdrowie i przyszłość
swoich najmilszych


Wszechstronna opieka terapeutyczna i pomoc dla dzieci z zaburzeniami mowy, funkcji poznawczych i komunikacyjnych.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji.



Napisz do nas